Khamis, 30 Disember 2010

Cuti umum

CUTI UMUM PADA 2 JANUARI 2011

BERDASARKAN KEPUTUSAN YANG AMAT BERHORMAT PERDANA MENTERI MALAYSIA YANG MENGUMUMKAN CUTI UMUM PADA 31 DISEMBER 2010 (JUMAAT), KERAJAAN NEGERI KEDAH TELAH MENGISYTIHARKAN CUTI PADA HARI AHAD 2 JANUARI 2011.

SEHUBUNGAN DENGAN ITU, AGENSI PERSEKUTUAN DAN AGENSI KERAJAAN NEGERI TERMASUK SEKOLAH-SEKOLAH AKAN BERCUTI PADA HARI AHAD 2 JANUARI 2011.Sehubungan dengan itu sesi persekolahan sesi 2011 akan bermula pada 3 Januari 2011. Harap maklum.


Tahniah Malaysia ,Tahniah Harimau Malaya
anda menutup diari 2010 sukan Malaysia dgn penuh kegemilangan dan warna warni....

Terima Kasih,anda menang kami dapat cuti
Alhamdulilah.........

Hidup Harimau Malaya !!!!!!!!!!
Malaysia Boleh!!!!!!!!!!

mStar Online : Malaysia Juara Piala Suzuki AFF Buat Kali Pertama

mStar Online : Malaysia Juara Piala Suzuki AFF Buat Kali Pertama

JAKARTA Buat julung kalinya, skuad bola sepak Malaysia berjaya merangkul gelaran juara sekali gus membawa balik piala kebanggaan apabila menang secara agregat 4-2 pada perlawanan akhir kedua di Stadium Gelora Bung Karno, Rabu.

Bagaimana pun, skuad kendalian K.Rajagobal itu menerima serangan bertalu-talu daripada pasukan Garuda, namun barisan pertahanan cemerlang memainkan peranan mereka dalam menepis serangan ini.

Pasukan Indonesia nyaris mendapat gol pertama apabila pengadil memberi sepakan penalti selepas bola terkena tangan Mohd Sabree Mat Abu pada minit ke-18, namun sepakan yang dilakukan oleh kapten pasukan Garuda, Firman Utina berjaya diselamatkan penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat yang bijak membaca pergerakan pemain tuan rumah itu.
Pemain Malaysia meraikan kejayaan Safee Sali menjaringkan gol awal ketika menentang Indonesia pada perlawan akhir kedua, Piala Suzuki AFF di Stadium Gelora Bung Karni, Jakarta malam ini. Foto AP.

Kedua pasukan terikat tanpa jaringan pada separuh masa pertama.

Babak kedua menyaksikan perlawanan lebih menarik selepas pasukan Indonesia lebih banyak mengatur serangan namun pujian sekali lagi harus diberi kepada penjaga gol negara, Khairul Fahmi kerana menyelamatkan gawang dengan percubaan berbahaya terutama sekali hantaran yang dilakukan pemain lincah Indonesia, Muhammad Ridwan.

Biarpun Malaysia jarang melakukan serangan, namun hantaran jauh Mohd Ashari Samsudin di sebelah kanan tepat kepada Mohd Safee Mohd Sali sekali gus membuat lorongan laju menggunakan kaki kirinya terus ke gawang lawan pada minit ke-53.

Gol penyamaan hadir pada minit ke-72 selepas Mohammad Nasuha merembat bola muntahan daripada penjaga gol Khairul Fahmi.

Namun pada babak akhir perlawanan, pemain pertahanan negara, Mohamad Muslim Ahmad silap membuat percaturan apabila cuba menyelamat bola dengan menanduk ke arah gol sendiri.

Perlawanan tamat dengan keputusan 1-2.

Sementara itu, kejayaan ini dianggap lebih manis apabila penyerang negara, Mohd Safee Mohd Sali turut dinobatkan penjaring terbanyak selepas mengumpul lima gol.

Manakala pemain terbaik perlawanan dimenangi oleh pemain tengah Indonesia, Firman Utina.

Pada perlawanan pusingan pertama yang berlangsung Ahad lalu, skuad Harimau Malaya ini telah menundukkan Indonesia 3-0 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Rabu, 29 Disember 2010

Salam Tahun Baru 2011



Salam Semua...

lagi 2-3 hari,tahun baru bakal menjelma....
maknanya kita semua dah ting.5...isssshhh,cepat sungguh masa berlalu dah hampir 2 tahun kita terpisah....

la ni mesti dah sibuk prepare utk sekolah thn dpn...
thn dpn ,thn yg lebih mencabar buat kita,kita semua akan menghadapi SPM,peperiksaan terbesar & tertinggi di Sek.Men dalam sistem pembelajaran Malaysia..
harap2 kita dapat buat yg terbaik demi sekolah masing2 ...amin....

nanti,kalau ada kelapangan,post la sesuatu kat blog ni,sebelum sekolah buka balik..
please...



ok...Selamat Tahun Baru Semua....
selamat menempuh tahun yg pasti lebih sibuk berbanding sebelum ni...

Piala Suzuki AFF 2010.....MALAYSIA VS INDONESIA






Assalamualaikum....
salam 1Malaysia

kurang 24 jam lagi,perlawanan Akhir kali kedua antara Malaysia- Indonesia bakal berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno,Jakarta,Indonesia....
Harap2 Malaysia berjaya membawa pulang Piala Suzuki AFF 2010 setelah sekian lama menanti...
Kalau ikutkan,Malaysia dah sebelah tangan pegang piala tu,cuma tunggu aksi kedua malam ni....
26 DISEMBER 2010,STADIUM PUTRA BUKIT JALIL,KUALA LUMPUR,MALAYSIA-Malaysia telah mencipta kejutan dengan berjaya merembat 3 gol menembusi gawang Indonesia yang kononnya hanya 2 kali berjaya ditembusi sepanjang Piala Suzuki AFF 2010 berlangsung...Tahniah diucapkan buat semua permain Malaysia yang bertungkus lumus memastikan Malaysia terus konsisten di hadapan...

Tahniah juga buat NorShahrul Idlan Talaha(pengantin baru yg melangsungkan perkahwinan sehari sebelum perlawanan akhir di SBJ diadakan),Safee Sali(hero Malaysia kerana menjaringkan 2 gol dengan dibantu Norshahrul) dan seorang lagi pemain yang berjaya menjaringkan 1 gol iaitu Mohamed Ashari,pemain gantian separuh masa kedua.

Tahniah juga kpd Khairul Fahmi Che Mat (Apek @ Ultraman Taro-nama timang-timangan yg diberikan oleh penghuni di sebuah rumah di alor Setar)kerana berjaya menjaga gol dengan begitu baik...walaupun di awal masa kedua,pemain Indonesia,Christian Gonzales hampir merembat gol ke gawang Malaysia...mujurlah ianya offside....

Apa-apapun,tahniah juga kepada semua pemain lain seperti Safiq Rahim (Kapten),S.Kunalan,Amirulhadi Zainal,Mahali dan lain2 lagi yg bermain amat konsisten tanpa bantuan PANCARAN LASER yg kononnya menjadi punca kemenangan Malaysia...
Sebenarnya,pancaran Laser juga pernah terjadi apabila Malaysia kalah kpd Indonesia 5-1 di Stadium GBK,namun tidaklah dibesar-besarkan...

Tidak lupa buat coach negara,K.Rajagobal.tanpa beliau,skuad negara tidak mampu melangkah sejauh ini.....beliau harus dipuji kerana beliau sentiasa yakin & tenang walau menerima tekanan yg melampau terutamanya di Jakarta...TAHNIAH COACH !!!!
Tahniah buat semua yg terlibat dalam misi pemburuan Piala AFF kali ni...
Tahniah juga buat Pengurus Pasukan Negara & Pembantu Jurulatih negara...

Diharapkan Malaysia mampu mengaum dengan lebih mantap malam ni tanpa menghiraukan penyokong2 Indonesia yg terlalu fanatik dan sering meruntuhkan moral pemain kita..

kepada rakyat malaysia di Indonesia,turunlah malam ni memberikan sokongan kpd Harimau Malaya...

HARIMAU MALAYA KEMBALI MENGAUM MENENTANG GARUDA,pasti lebih ganas & berbisa di GBK......
MALAYSIA BOLEH........!!!!!

Sabtu, 25 Disember 2010

MAHER ZAIN


assalamualaikum..

la ni bila buka blog blogger2 kat Malaysia...
pasti ada yg cerita pasai Maher Zain...
confirm la 1Malaysia kenal dia la ni...
kat bawah nie ada sikit pasai dia.....

Name: Maher Zain
Age: 29 years old
Nationality: Swedish (of Lebanese origin)
Education: BA in Aeronautical Engineering
Previous Job: Music Producer
Worked with in the past: RedOne: Akon, Lady Gaga, etc
Album Name: Thank You Allah
Number of Tracks: 13
Release Date: 1st of November 2009
Record Label: Awakening Records


Maher Zain ni antara artis yg hebat sbb dia ada ijazah kejuruteraan penrbangan...
HEBAT...sapa kat org ISLAM x boleh maju kan???

lagu dia lain drpd yg lain...
kalau dulu nasyid org tak berapa nak layan...
tapi bila dgr lagu dia,semua pakat minat...
lagu Maher ZAin mmg sedap ditambah pulak lirik dia penuh bermakna..

Antara lagu2 Maher Zain:

Insha Allah
Allahi Allah Kiya Karo
Ya Nabi Salam Alayka
Always Be There
Palestine Will Be Free
Thank You Allah
Never Forget (feat. Maher)
Hold My Hand
Awaken
The Chosen One
Insha Allah (Arabic Version)
Insha Allah (French Version)
Baraku Allahu Lakuma
Is Allah Satisfied With Us (Mastered)

kira semua peringkat umur layan lagu dia..

Sekolah Kita pun terkena tempias lagu dia jugak...
contoh....waktu konvo.form 5...pihak pengurusan buka lagu BARAK ALLAH...
la ni kalau pi Kenduri,supermarket kedai makan semua buka lagu Maher Zain....

kalau @ FB ,Fan Dia dah ada lebih 1juta...& dia merupakan artis Islam pertama yg ada peminat sebanyak tu...MAsyaallah...

baru2 ni..dia ada buat konsert kat M'sia..lebih 3000 peminat mai konsert tu..kalau dulu kat M'Sia ada fenomena TsuMawi,la ni kena tempias fenomena TsuMaher pulak :)

PMR...

Assalamualaikum...

kurang seminggu lagi sekolah dah nak bukak..
ada yg nak balik dah Perak,Langkawijadi,apa persiapan sekolah ??/
homework dah siap???

ok la,24/12/2010 hari tu Keputusan PMR dah keluaq...

KEPUTUSAN RASMI PMR 2010 SMK SULTANAH BAHIYAH.....

straight A 39 orang....
tahniah adik2...

tapi kalau ikutkan bilangan pelajar yg dapat semua A menurun thn ni berbanding thn lps....

ThN lepas pelajar yg dapat semua A (9A,8A & 7A) termasuk kita semua
lebih 60 orang...
{hehehe bangga }
emmm...tak pa la...asalkan % naik...(thn Ni x tau la berapa % )

harap2 PMR thn ni lebih baik drpd thn lps walaupun bil.straight A turun...asalkan % naik...

SMKSB the best....

Ahad, 19 Disember 2010

Just Nak Share...

Maksud Bertudung...


























Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka, dan janganlah mereka memlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka….."

""Di awal 90-an, bilangan org bertudung semakin ramai. Dimana- mana sahaja kita boleh bersua dgn wanita yg bertudung. Sama ada di kilang, di sekolah, di stesen bas, di pejabat, di universiti & di
politeknik malah beberapa pengacara televisyen & radio pun sudah memakai tudung. Alhamdulillah
tetapi.......

Tetapi yg menyedihkan, kalau dahulu wanita bertudung tidak akan ditemui di taman-taman bunga, di tempat- tempat hiburan, berpegangan tgn dgn teman lelaki, dipanggung wayang atau
kalau dahulu wanita bertudung bersih mukanya drpd calaran alat-alat make up, tetapi kini dgn mudah kita boleh jumpa wanita bertudung berpeleseran dgn teman lelaki di tempat-tempat sedemikian.

Tudung berwarna warni mengikut fesyen sesuai dgn aliran zaman dan fesyen baju. Kadang- kadang pakai tudung pun tidak sempurna mengikut syariat. Kadang-kadang macam nak terlondeh. Antara hendak tutup & hendak buka. Akhlak & tutur katanya kasar, malah kadang kala lebih buruk drpd mereka yg tidak memakai tudung atau buka aurat.

Sesetengahnya bertudung tetapi tidak sembahyang. Imej wanita bertudung telah tercemar dgn wanita-wanita yg menjadikan
tudung sebagai fesyen atau terpaksa pakai kerana mengikut peraturan. Kalau dahulu bila wanita itu bertudung, automatik dia sudah malu ke panggung wayang, malu untuk berasmara, malu utk ke tempat hiburan & sebagainya.

Tetapi kini tudung sudah tidak mempunyai peranan utk mencegah manusia dari terjerumus ke dalam lembah maksiat.

Bila direnung-renung mengapa hal ini boleh terjadi, maka jelaslah
wanita-wanita yg bertudung pada hari ini jahil mengenai tujuan dan peranan pemakaian tudung. Ramai wanita yg memakai
tudung pada hari ini kerana terikut-ikut dgn suasana. Mereka lihat adik beradik, teman sekolah, teman pejabat atau jiran telah ramai memakai tudung, maka timbul rasa malu kerana mereka sahaja yg masih tidak bertudung.
Lantaran itu mereka mengambil keputusan utk memakai tudung, walaupun hati tidak berapa menyetujuinya.

Kini masyarakat telah menerima wanita yg pakai tudung. Ujian sudah tidak besar. Kadang kala orang lelaki yg hendak berkahwin pun memberi syarat, wanita yang hendak dikahwininya mestilah bertudung.

Setengahnya apabila mereka melihat wanita lain memakai tudung lebih cantik dan manis, mereka pun hendak memakainya, tanpa mengetahui tentang ilmunya, mengapa mesti pakai tudung. Ada juga yg terpaksa memakai
tudung kerana desakan keluarga atau suami. Ada yg mahu menjadikan tudung macam fesyen. Sekejap pakai,
sekejap buka.Lantaran itulah nilai org yg bertudung pada hari ini sudah menurun.

Sudah tidak semahal wanita yg bertudung awal-awal dahulu. Hanya wanita yg berpurdah yg belum kelihatan berjalan- jalan di taman bunga atau di tempat tempat hiburan. Mungkin taraf berpurdah sama dgn wanita yang bertudung dan
wanita yg memakai tudung diperingkat awal dahulu.

Sesuatu amalan yg dilakukan kalau bukan atas dasar ilmu dan yakin serta faham apa yg mereka perbuat akan nampak ganjil dan pincang hasilnya. Sesuatu yg di buat bukan dari hati yang ikhlas, walau pun nampak hebat tetapi semuanya kosong.
Tiada nilai di sisi Allah.

Wanita yg pakai tudung selain drp keinginan utk menutup aurat, tidak akan dapat berbohong dgn Allah walaupun di di dunia mereka berjaya membohongi mata manusia mengatakan mereka
juga sudah menutup aurat. Tetapi di akhirat nanti, niat sebenar & apa yg ada di dalam hati mereka akan diselongkar & didedahkan oleh Allah dipadang Makhsyar di hadapan jutaan umat manusia.

Rasulullah s.a.w pernah ditanya oleh seorang sahabat :
" Ya Rasulullah Dgn apakah mencapai keselamatan kelak ?"
Jawab Nabi s.a.w : "Jangan menipu Allah."
Orang itu bertanya lagi : " Bagaimana menipu Allah ?"
Jawab baginda " Iaitu mengerjakan apa yang diperintahkan oleh Allah, tetapi tidak kerana Allah."

Disamping tiada niat utk menutup aurat dgn bertudung akan ditolak oleh Allah, wanita yg berniat utk menutup aurat dgn tudung tetapi tudungnya berfesyen sehingga menarik lelaki memandangnya, atau pun tudung yg dipakainya
tidak memenuhi syarat menutup aurat yakni bertudung tetapi masih nampak pangkal leher, bermakna dia belum lagi sempurna menutup aurat, malah semakin berdosa kalau dgn memakai tudung yg berfesyen itu menyebabkan lelaki jatuh hati.
Dikala itu tudung bukan menjadi alat menutup aurat, tetapi menjadi alat utk berhias. Wanita begini bukan mendapat pahala dgn menutup aurat tetapi mendapat dosa.

Bahaya besar kalau beramal bukan kerana ilmu tetapi kerana mengikut masyarakat & peredaran zaman. Sementara yg mengamalkan syariat kerana pengaruh sekeliling, hanya mampu bertahan atau beramal selagi dia berada di dlm suasana begitu. Tetapi bila dia terkeluar dari kelompok masyarakat, dia
sudah tidak mampu bertahan & turut hanyut dgn masyarakat di sekitarnya. Ujian yg sedikit sahaja mampu menggoyangkan imannya.

Oleh itu kalau hendak mendapat keredhaan Allah, maka seseorang itu mestilah berilmu dgn apa yg dilakukannya.
Jesteru itu menuntut ilmu adalah perkara yg utama sebagai penyuluh ibadah.

Di samping ada ilmu, amalan yg dilakukan
hendaklah diniatkan kerana Allah bukan kerana yg lain dari itu. Kita mesti bina keyakinan di dalam diri kita & mempunyai kefahaman yg mendalam agar kita tidak mudah tergugat apabila datang ujian, betul di dalam tindakan dan bersabar di dalam apa jua kesusahan.

Renung-renungkanlah wahai wanita yg berada di luar sana. Jangan memakai tudung hanya ingin mengikut fesyen semata-mata. "

diambil dari: http://sabar114.blogspot.com/2009/06/maksud-bertudung.html

sign
fatimah

Jumaat, 17 Disember 2010

saja je

Must read... Really interesting one!!!


IN the Name of ALLAAH, Most Gracious, Most Merciful'


FLIGHT DETAILS

Ticket Type: One-way
Price: Absolutely free (booking confirmed)


Passenger Details:

Name: One of the Children of Adam
Origins: From clay
Address: Planet Earth

Conditions Of Travel:

Departure: From life on earth
Destination: Eternal life
Stop-over: Hotel (2 meters under the ground, for one person)
Duration of flight: From couple of seconds to several millions of years


Departure time:

Time of death: Exact time is unknown (but it can happen earlier than expected)
Arrival time: On the Judgment Day (not specified in the timetable)

Information About Interrogation:


On
the arrival to the hotel (grave): Incorruptible Auditors - two
angels: Munkar & Nakir, will immediately start questioning.

Three questions will be asked:

1. Who is your GOD?
2. Who is your prophet?
3. What is your religion?

Questions will follow about your life on earth. For more information, refer to 27th Aya
of Sura 'Ibrahim' of the Holy Quran.

Luggage:

1.
Despite the fact that the air transfers only one passenger at a time,
there are some restrictions on the amount of baggage that you can take
with you
2. You can take with you 5 meters of white cloth
3. Any items of material life of earth are
strictly forbidden.
4. Realistic luggage should consist of good deeds, modest behavior and of well spent time on calling people to Islam.

Important instructions:

All the passengers should remember that tickets are not exchangeable refundable.
This journey is compulsory for representatives of all races, nationalities, religions and of all ages.

Delays are not
stipulated.

Captain:

Angel of Death will not compromise on changing the date and time of departure.

For more information:

Read instructions, which you can find in The Holy Qur'aan and Sunnah, could also consult Aalims (scholars). Please do it as
soon as possible.

During
your journey you will not be provided with oxygen mask, as your
breathing system will be terminated just before the departure time.

Additional instructions:

Isnin, 6 Disember 2010

IMPIANA 3 & 4

Salam 3k1

Alhamdulilah pd 5/12/2010 Impiana 3 & 4 yg dipesan secara online dah sampai...
buat peminat novel bersiri IMPIANA nie,jgn lupa beli tau nanti...best...
kalau beli on9 dapat free novel comel ttg perkenalan watak utama IMPIANA,Farah & Fahrin....
dapat jgk ebook perkahwinan ketua wannababes,Fasha & Amir.....


apa cerita 3k1 waktu cuti nie...
cerita2 lah dkt dlm blog kita nie...
la nie,2-3 org ja yg selalu post kat blog
Imah,Pkah,Ijah selalu la jgk
yg lain???harap2 ampa post la something at least 1 post sepanjang cuti nie
ehmmm

ok la
last but no least..
SALAM MAAL HIJRAH 1432 H
sama2 kita menghijrahkan diri kita ke arah yg lebih positif
buang yg keruh,ambik yg jernih...

wassalam...

yg mengharap kwn2nya post kat blog :(