Khamis, 30 Disember 2010

Cuti umum

CUTI UMUM PADA 2 JANUARI 2011

BERDASARKAN KEPUTUSAN YANG AMAT BERHORMAT PERDANA MENTERI MALAYSIA YANG MENGUMUMKAN CUTI UMUM PADA 31 DISEMBER 2010 (JUMAAT), KERAJAAN NEGERI KEDAH TELAH MENGISYTIHARKAN CUTI PADA HARI AHAD 2 JANUARI 2011.

SEHUBUNGAN DENGAN ITU, AGENSI PERSEKUTUAN DAN AGENSI KERAJAAN NEGERI TERMASUK SEKOLAH-SEKOLAH AKAN BERCUTI PADA HARI AHAD 2 JANUARI 2011.Sehubungan dengan itu sesi persekolahan sesi 2011 akan bermula pada 3 Januari 2011. Harap maklum.


Tahniah Malaysia ,Tahniah Harimau Malaya
anda menutup diari 2010 sukan Malaysia dgn penuh kegemilangan dan warna warni....

Terima Kasih,anda menang kami dapat cuti
Alhamdulilah.........

Hidup Harimau Malaya !!!!!!!!!!
Malaysia Boleh!!!!!!!!!!

mStar Online : Malaysia Juara Piala Suzuki AFF Buat Kali Pertama

mStar Online : Malaysia Juara Piala Suzuki AFF Buat Kali Pertama

JAKARTA Buat julung kalinya, skuad bola sepak Malaysia berjaya merangkul gelaran juara sekali gus membawa balik piala kebanggaan apabila menang secara agregat 4-2 pada perlawanan akhir kedua di Stadium Gelora Bung Karno, Rabu.

Bagaimana pun, skuad kendalian K.Rajagobal itu menerima serangan bertalu-talu daripada pasukan Garuda, namun barisan pertahanan cemerlang memainkan peranan mereka dalam menepis serangan ini.

Pasukan Indonesia nyaris mendapat gol pertama apabila pengadil memberi sepakan penalti selepas bola terkena tangan Mohd Sabree Mat Abu pada minit ke-18, namun sepakan yang dilakukan oleh kapten pasukan Garuda, Firman Utina berjaya diselamatkan penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat yang bijak membaca pergerakan pemain tuan rumah itu.
Pemain Malaysia meraikan kejayaan Safee Sali menjaringkan gol awal ketika menentang Indonesia pada perlawan akhir kedua, Piala Suzuki AFF di Stadium Gelora Bung Karni, Jakarta malam ini. Foto AP.

Kedua pasukan terikat tanpa jaringan pada separuh masa pertama.

Babak kedua menyaksikan perlawanan lebih menarik selepas pasukan Indonesia lebih banyak mengatur serangan namun pujian sekali lagi harus diberi kepada penjaga gol negara, Khairul Fahmi kerana menyelamatkan gawang dengan percubaan berbahaya terutama sekali hantaran yang dilakukan pemain lincah Indonesia, Muhammad Ridwan.

Biarpun Malaysia jarang melakukan serangan, namun hantaran jauh Mohd Ashari Samsudin di sebelah kanan tepat kepada Mohd Safee Mohd Sali sekali gus membuat lorongan laju menggunakan kaki kirinya terus ke gawang lawan pada minit ke-53.

Gol penyamaan hadir pada minit ke-72 selepas Mohammad Nasuha merembat bola muntahan daripada penjaga gol Khairul Fahmi.

Namun pada babak akhir perlawanan, pemain pertahanan negara, Mohamad Muslim Ahmad silap membuat percaturan apabila cuba menyelamat bola dengan menanduk ke arah gol sendiri.

Perlawanan tamat dengan keputusan 1-2.

Sementara itu, kejayaan ini dianggap lebih manis apabila penyerang negara, Mohd Safee Mohd Sali turut dinobatkan penjaring terbanyak selepas mengumpul lima gol.

Manakala pemain terbaik perlawanan dimenangi oleh pemain tengah Indonesia, Firman Utina.

Pada perlawanan pusingan pertama yang berlangsung Ahad lalu, skuad Harimau Malaya ini telah menundukkan Indonesia 3-0 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Rabu, 29 Disember 2010

Salam Tahun Baru 2011



Salam Semua...

lagi 2-3 hari,tahun baru bakal menjelma....
maknanya kita semua dah ting.5...isssshhh,cepat sungguh masa berlalu dah hampir 2 tahun kita terpisah....

la ni mesti dah sibuk prepare utk sekolah thn dpn...
thn dpn ,thn yg lebih mencabar buat kita,kita semua akan menghadapi SPM,peperiksaan terbesar & tertinggi di Sek.Men dalam sistem pembelajaran Malaysia..
harap2 kita dapat buat yg terbaik demi sekolah masing2 ...amin....

nanti,kalau ada kelapangan,post la sesuatu kat blog ni,sebelum sekolah buka balik..
please...



ok...Selamat Tahun Baru Semua....
selamat menempuh tahun yg pasti lebih sibuk berbanding sebelum ni...

Piala Suzuki AFF 2010.....MALAYSIA VS INDONESIA






Assalamualaikum....
salam 1Malaysia

kurang 24 jam lagi,perlawanan Akhir kali kedua antara Malaysia- Indonesia bakal berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno,Jakarta,Indonesia....
Harap2 Malaysia berjaya membawa pulang Piala Suzuki AFF 2010 setelah sekian lama menanti...
Kalau ikutkan,Malaysia dah sebelah tangan pegang piala tu,cuma tunggu aksi kedua malam ni....
26 DISEMBER 2010,STADIUM PUTRA BUKIT JALIL,KUALA LUMPUR,MALAYSIA-Malaysia telah mencipta kejutan dengan berjaya merembat 3 gol menembusi gawang Indonesia yang kononnya hanya 2 kali berjaya ditembusi sepanjang Piala Suzuki AFF 2010 berlangsung...Tahniah diucapkan buat semua permain Malaysia yang bertungkus lumus memastikan Malaysia terus konsisten di hadapan...

Tahniah juga buat NorShahrul Idlan Talaha(pengantin baru yg melangsungkan perkahwinan sehari sebelum perlawanan akhir di SBJ diadakan),Safee Sali(hero Malaysia kerana menjaringkan 2 gol dengan dibantu Norshahrul) dan seorang lagi pemain yang berjaya menjaringkan 1 gol iaitu Mohamed Ashari,pemain gantian separuh masa kedua.

Tahniah juga kpd Khairul Fahmi Che Mat (Apek @ Ultraman Taro-nama timang-timangan yg diberikan oleh penghuni di sebuah rumah di alor Setar)kerana berjaya menjaga gol dengan begitu baik...walaupun di awal masa kedua,pemain Indonesia,Christian Gonzales hampir merembat gol ke gawang Malaysia...mujurlah ianya offside....

Apa-apapun,tahniah juga kepada semua pemain lain seperti Safiq Rahim (Kapten),S.Kunalan,Amirulhadi Zainal,Mahali dan lain2 lagi yg bermain amat konsisten tanpa bantuan PANCARAN LASER yg kononnya menjadi punca kemenangan Malaysia...
Sebenarnya,pancaran Laser juga pernah terjadi apabila Malaysia kalah kpd Indonesia 5-1 di Stadium GBK,namun tidaklah dibesar-besarkan...

Tidak lupa buat coach negara,K.Rajagobal.tanpa beliau,skuad negara tidak mampu melangkah sejauh ini.....beliau harus dipuji kerana beliau sentiasa yakin & tenang walau menerima tekanan yg melampau terutamanya di Jakarta...TAHNIAH COACH !!!!
Tahniah buat semua yg terlibat dalam misi pemburuan Piala AFF kali ni...
Tahniah juga buat Pengurus Pasukan Negara & Pembantu Jurulatih negara...

Diharapkan Malaysia mampu mengaum dengan lebih mantap malam ni tanpa menghiraukan penyokong2 Indonesia yg terlalu fanatik dan sering meruntuhkan moral pemain kita..

kepada rakyat malaysia di Indonesia,turunlah malam ni memberikan sokongan kpd Harimau Malaya...

HARIMAU MALAYA KEMBALI MENGAUM MENENTANG GARUDA,pasti lebih ganas & berbisa di GBK......
MALAYSIA BOLEH........!!!!!

Sabtu, 25 Disember 2010

MAHER ZAIN


assalamualaikum..

la ni bila buka blog blogger2 kat Malaysia...
pasti ada yg cerita pasai Maher Zain...
confirm la 1Malaysia kenal dia la ni...
kat bawah nie ada sikit pasai dia.....

Name: Maher Zain
Age: 29 years old
Nationality: Swedish (of Lebanese origin)
Education: BA in Aeronautical Engineering
Previous Job: Music Producer
Worked with in the past: RedOne: Akon, Lady Gaga, etc
Album Name: Thank You Allah
Number of Tracks: 13
Release Date: 1st of November 2009
Record Label: Awakening Records


Maher Zain ni antara artis yg hebat sbb dia ada ijazah kejuruteraan penrbangan...
HEBAT...sapa kat org ISLAM x boleh maju kan???

lagu dia lain drpd yg lain...
kalau dulu nasyid org tak berapa nak layan...
tapi bila dgr lagu dia,semua pakat minat...
lagu Maher ZAin mmg sedap ditambah pulak lirik dia penuh bermakna..

Antara lagu2 Maher Zain:

Insha Allah
Allahi Allah Kiya Karo
Ya Nabi Salam Alayka
Always Be There
Palestine Will Be Free
Thank You Allah
Never Forget (feat. Maher)
Hold My Hand
Awaken
The Chosen One
Insha Allah (Arabic Version)
Insha Allah (French Version)
Baraku Allahu Lakuma
Is Allah Satisfied With Us (Mastered)

kira semua peringkat umur layan lagu dia..

Sekolah Kita pun terkena tempias lagu dia jugak...
contoh....waktu konvo.form 5...pihak pengurusan buka lagu BARAK ALLAH...
la ni kalau pi Kenduri,supermarket kedai makan semua buka lagu Maher Zain....

kalau @ FB ,Fan Dia dah ada lebih 1juta...& dia merupakan artis Islam pertama yg ada peminat sebanyak tu...MAsyaallah...

baru2 ni..dia ada buat konsert kat M'sia..lebih 3000 peminat mai konsert tu..kalau dulu kat M'Sia ada fenomena TsuMawi,la ni kena tempias fenomena TsuMaher pulak :)

PMR...

Assalamualaikum...

kurang seminggu lagi sekolah dah nak bukak..
ada yg nak balik dah Perak,Langkawijadi,apa persiapan sekolah ??/
homework dah siap???

ok la,24/12/2010 hari tu Keputusan PMR dah keluaq...

KEPUTUSAN RASMI PMR 2010 SMK SULTANAH BAHIYAH.....

straight A 39 orang....
tahniah adik2...

tapi kalau ikutkan bilangan pelajar yg dapat semua A menurun thn ni berbanding thn lps....

ThN lepas pelajar yg dapat semua A (9A,8A & 7A) termasuk kita semua
lebih 60 orang...
{hehehe bangga }
emmm...tak pa la...asalkan % naik...(thn Ni x tau la berapa % )

harap2 PMR thn ni lebih baik drpd thn lps walaupun bil.straight A turun...asalkan % naik...

SMKSB the best....

Ahad, 19 Disember 2010

Just Nak Share...

Maksud Bertudung...


























Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka, dan janganlah mereka memlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka….."

""Di awal 90-an, bilangan org bertudung semakin ramai. Dimana- mana sahaja kita boleh bersua dgn wanita yg bertudung. Sama ada di kilang, di sekolah, di stesen bas, di pejabat, di universiti & di
politeknik malah beberapa pengacara televisyen & radio pun sudah memakai tudung. Alhamdulillah
tetapi.......

Tetapi yg menyedihkan, kalau dahulu wanita bertudung tidak akan ditemui di taman-taman bunga, di tempat- tempat hiburan, berpegangan tgn dgn teman lelaki, dipanggung wayang atau
kalau dahulu wanita bertudung bersih mukanya drpd calaran alat-alat make up, tetapi kini dgn mudah kita boleh jumpa wanita bertudung berpeleseran dgn teman lelaki di tempat-tempat sedemikian.

Tudung berwarna warni mengikut fesyen sesuai dgn aliran zaman dan fesyen baju. Kadang- kadang pakai tudung pun tidak sempurna mengikut syariat. Kadang-kadang macam nak terlondeh. Antara hendak tutup & hendak buka. Akhlak & tutur katanya kasar, malah kadang kala lebih buruk drpd mereka yg tidak memakai tudung atau buka aurat.

Sesetengahnya bertudung tetapi tidak sembahyang. Imej wanita bertudung telah tercemar dgn wanita-wanita yg menjadikan
tudung sebagai fesyen atau terpaksa pakai kerana mengikut peraturan. Kalau dahulu bila wanita itu bertudung, automatik dia sudah malu ke panggung wayang, malu untuk berasmara, malu utk ke tempat hiburan & sebagainya.

Tetapi kini tudung sudah tidak mempunyai peranan utk mencegah manusia dari terjerumus ke dalam lembah maksiat.

Bila direnung-renung mengapa hal ini boleh terjadi, maka jelaslah
wanita-wanita yg bertudung pada hari ini jahil mengenai tujuan dan peranan pemakaian tudung. Ramai wanita yg memakai
tudung pada hari ini kerana terikut-ikut dgn suasana. Mereka lihat adik beradik, teman sekolah, teman pejabat atau jiran telah ramai memakai tudung, maka timbul rasa malu kerana mereka sahaja yg masih tidak bertudung.
Lantaran itu mereka mengambil keputusan utk memakai tudung, walaupun hati tidak berapa menyetujuinya.

Kini masyarakat telah menerima wanita yg pakai tudung. Ujian sudah tidak besar. Kadang kala orang lelaki yg hendak berkahwin pun memberi syarat, wanita yang hendak dikahwininya mestilah bertudung.

Setengahnya apabila mereka melihat wanita lain memakai tudung lebih cantik dan manis, mereka pun hendak memakainya, tanpa mengetahui tentang ilmunya, mengapa mesti pakai tudung. Ada juga yg terpaksa memakai
tudung kerana desakan keluarga atau suami. Ada yg mahu menjadikan tudung macam fesyen. Sekejap pakai,
sekejap buka.Lantaran itulah nilai org yg bertudung pada hari ini sudah menurun.

Sudah tidak semahal wanita yg bertudung awal-awal dahulu. Hanya wanita yg berpurdah yg belum kelihatan berjalan- jalan di taman bunga atau di tempat tempat hiburan. Mungkin taraf berpurdah sama dgn wanita yang bertudung dan
wanita yg memakai tudung diperingkat awal dahulu.

Sesuatu amalan yg dilakukan kalau bukan atas dasar ilmu dan yakin serta faham apa yg mereka perbuat akan nampak ganjil dan pincang hasilnya. Sesuatu yg di buat bukan dari hati yang ikhlas, walau pun nampak hebat tetapi semuanya kosong.
Tiada nilai di sisi Allah.

Wanita yg pakai tudung selain drp keinginan utk menutup aurat, tidak akan dapat berbohong dgn Allah walaupun di di dunia mereka berjaya membohongi mata manusia mengatakan mereka
juga sudah menutup aurat. Tetapi di akhirat nanti, niat sebenar & apa yg ada di dalam hati mereka akan diselongkar & didedahkan oleh Allah dipadang Makhsyar di hadapan jutaan umat manusia.

Rasulullah s.a.w pernah ditanya oleh seorang sahabat :
" Ya Rasulullah Dgn apakah mencapai keselamatan kelak ?"
Jawab Nabi s.a.w : "Jangan menipu Allah."
Orang itu bertanya lagi : " Bagaimana menipu Allah ?"
Jawab baginda " Iaitu mengerjakan apa yang diperintahkan oleh Allah, tetapi tidak kerana Allah."

Disamping tiada niat utk menutup aurat dgn bertudung akan ditolak oleh Allah, wanita yg berniat utk menutup aurat dgn tudung tetapi tudungnya berfesyen sehingga menarik lelaki memandangnya, atau pun tudung yg dipakainya
tidak memenuhi syarat menutup aurat yakni bertudung tetapi masih nampak pangkal leher, bermakna dia belum lagi sempurna menutup aurat, malah semakin berdosa kalau dgn memakai tudung yg berfesyen itu menyebabkan lelaki jatuh hati.
Dikala itu tudung bukan menjadi alat menutup aurat, tetapi menjadi alat utk berhias. Wanita begini bukan mendapat pahala dgn menutup aurat tetapi mendapat dosa.

Bahaya besar kalau beramal bukan kerana ilmu tetapi kerana mengikut masyarakat & peredaran zaman. Sementara yg mengamalkan syariat kerana pengaruh sekeliling, hanya mampu bertahan atau beramal selagi dia berada di dlm suasana begitu. Tetapi bila dia terkeluar dari kelompok masyarakat, dia
sudah tidak mampu bertahan & turut hanyut dgn masyarakat di sekitarnya. Ujian yg sedikit sahaja mampu menggoyangkan imannya.

Oleh itu kalau hendak mendapat keredhaan Allah, maka seseorang itu mestilah berilmu dgn apa yg dilakukannya.
Jesteru itu menuntut ilmu adalah perkara yg utama sebagai penyuluh ibadah.

Di samping ada ilmu, amalan yg dilakukan
hendaklah diniatkan kerana Allah bukan kerana yg lain dari itu. Kita mesti bina keyakinan di dalam diri kita & mempunyai kefahaman yg mendalam agar kita tidak mudah tergugat apabila datang ujian, betul di dalam tindakan dan bersabar di dalam apa jua kesusahan.

Renung-renungkanlah wahai wanita yg berada di luar sana. Jangan memakai tudung hanya ingin mengikut fesyen semata-mata. "

diambil dari: http://sabar114.blogspot.com/2009/06/maksud-bertudung.html

sign
fatimah

Jumaat, 17 Disember 2010

saja je

Must read... Really interesting one!!!


IN the Name of ALLAAH, Most Gracious, Most Merciful'


FLIGHT DETAILS

Ticket Type: One-way
Price: Absolutely free (booking confirmed)


Passenger Details:

Name: One of the Children of Adam
Origins: From clay
Address: Planet Earth

Conditions Of Travel:

Departure: From life on earth
Destination: Eternal life
Stop-over: Hotel (2 meters under the ground, for one person)
Duration of flight: From couple of seconds to several millions of years


Departure time:

Time of death: Exact time is unknown (but it can happen earlier than expected)
Arrival time: On the Judgment Day (not specified in the timetable)

Information About Interrogation:


On
the arrival to the hotel (grave): Incorruptible Auditors - two
angels: Munkar & Nakir, will immediately start questioning.

Three questions will be asked:

1. Who is your GOD?
2. Who is your prophet?
3. What is your religion?

Questions will follow about your life on earth. For more information, refer to 27th Aya
of Sura 'Ibrahim' of the Holy Quran.

Luggage:

1.
Despite the fact that the air transfers only one passenger at a time,
there are some restrictions on the amount of baggage that you can take
with you
2. You can take with you 5 meters of white cloth
3. Any items of material life of earth are
strictly forbidden.
4. Realistic luggage should consist of good deeds, modest behavior and of well spent time on calling people to Islam.

Important instructions:

All the passengers should remember that tickets are not exchangeable refundable.
This journey is compulsory for representatives of all races, nationalities, religions and of all ages.

Delays are not
stipulated.

Captain:

Angel of Death will not compromise on changing the date and time of departure.

For more information:

Read instructions, which you can find in The Holy Qur'aan and Sunnah, could also consult Aalims (scholars). Please do it as
soon as possible.

During
your journey you will not be provided with oxygen mask, as your
breathing system will be terminated just before the departure time.

Additional instructions:

Isnin, 6 Disember 2010

IMPIANA 3 & 4

Salam 3k1

Alhamdulilah pd 5/12/2010 Impiana 3 & 4 yg dipesan secara online dah sampai...
buat peminat novel bersiri IMPIANA nie,jgn lupa beli tau nanti...best...
kalau beli on9 dapat free novel comel ttg perkenalan watak utama IMPIANA,Farah & Fahrin....
dapat jgk ebook perkahwinan ketua wannababes,Fasha & Amir.....


apa cerita 3k1 waktu cuti nie...
cerita2 lah dkt dlm blog kita nie...
la nie,2-3 org ja yg selalu post kat blog
Imah,Pkah,Ijah selalu la jgk
yg lain???harap2 ampa post la something at least 1 post sepanjang cuti nie
ehmmm

ok la
last but no least..
SALAM MAAL HIJRAH 1432 H
sama2 kita menghijrahkan diri kita ke arah yg lebih positif
buang yg keruh,ambik yg jernih...

wassalam...

yg mengharap kwn2nya post kat blog :(

Isnin, 29 November 2010

Saja ja Untuk Rujukan Kita...

Judul : Kembara Amira
Pengarang : Amer Hmzah L. Kadir
Penerbit : Utusan Publications & Distributors Sdn Bhd
Genre : Novel Remaja
Mukasurat : 361
Cetakan Pertama : 2006
ISBN : 9676119008

Pencarian emas oleh John O'Hara dan penerokaan khazanah sejarah di Desa Karpus bagaikan sebuah pementasan yang menemukan leluhur Tau. Pencarian yang mengheret Malique mengidentifikasi sejarah diri. Sejarah yang terlipat kemas dalam kalangan masyarakat rimba.

Di tapak yang sama, Amira menghabiskan cuti persekolahan, menyertai ibunya Profesor Zaidah dalam ekskavasi menjejak kewujudan tamaddun manusia. Pertemuan Malique dan Amira merungkai konflik keluarga, sejarah tragis keluarga Tau.

Novel ini memenangi tempat pertama Hadiah Sastera Kumpulan Utusan 2005.

Novel : Catch Us If You Can by Catherine McPhail

This novel was about a boy called Rory. He and His Granda are on the run from the police, the council and their friends. His Granda however is very rail and needs a lot of medication. On the way they meet a lot of people who have recognised them from the news. These people have actually helped them in their venture. Rory and his Granda travelled by train, boat, caravan, cars and most of the time with their feet. In the end, sadly, Rory has to end the venture, but not by being caught, he actually had to go to the police to find help for his Granda, whose heart had stopped…

Selasa, 23 November 2010

Hai....Happy Holiday !!!!

Salam 3k1-s......

selamat bercuti.....ehmmm...kali ni cuti agak kalut...maklumlah,cuti pun sehari sebelum raya haji,lepas tu kalut cuci kelas sbb banjir la....

apa2 pun,welcome home to all friends from MRSM & SBP...
mesti hampa semua dah tgk kan betapa besar banjir kat kedah samapai jln Sultanah yg tak pernah naik air pun banjir....

betui la kata Imah,blog kita ni koi suram,ampa yg lain ,jomlah kita pakat2 aktifkan balik blog ni...cerita la apa saja yg nak ampa cerita ...x kisah asalkan blog ni meriah balik...
please.....

about PAT...kami doakan kita sama2 berjaya dpt result yg elok tak kira kat SMKSB,MRSM @ SBP...
SMKSB pun x dapat tau lg result dek kami semua dok kalut cuci sekolah...sbb tu result PAT kena delayed...Kelas thn dpn pun x tau lg..ehmm..

kawan2 yg lain mcm mana..apa cerita...
km harap kita semua mai la jenguk blog ni ye... & post something tau...

wassalam...

Ahad, 21 November 2010

Salam....

lama x bkak blog ni..
sorry,eh??
slalu tlupa nk bkak...
btul la...
blog ni dh smkin sunyi..
msing2 sibuk or tlupa...
harap kita sume bleh meriahkn blik blog nie..
rindu kt korg semua..
dh seminggu blik rumah..
tpi x kuar2 jln2 jgak sbb busy kemas rumah
yela..banjir..air msuk rumah...
hbis sume brg2..
peti ais pun terbalik..
air tggi..lebih lutut kot..
tpi kami xde la time tu..
ade kt mrsm taiping
busy berperang dgn exam paper..
huhu..

susah oo...
rasa mcm xde hrpn nk dpt 3.8 ke atas je...

tkut tul..
rsult xsmpai rumah lgi..
agknya posmen pun sibuk kemas rumah lepas bnjir..hehe
kesian kt bebudak bhiyah..

kami dah tgok dh gmbr2 lpas bnjir kat bhiyah..
sdih tgok sekolah mcm tue..

apapun semua dh blalu..
life must goes on..huhu..

xtau nk tulis ape dh..

wassalam..
janne..

imah/timah/fai/hermit crab/tim/fatimah

Sabtu, 13 November 2010

pon pon !

salam smua, pkah ne.
lama tk post dlm blog ni.
kan kan?
smua bdak2 tpg balik umah dah.
tinggalkn f5 kat scola uh. hha :)
nak tau? pkah rndu smua!
insyaAllah kalo pkah da masa
pkah p bahiyah nae?

haaa,
dgaq ceta scola bnjir?
dasyat sgt ka?
takott ngat aih !
kwan2 pkah kt tpg bole plak
dok usik kata umah msok ayaq la apa la.
cm nak pelangkung ja depa uh. haih.
hopefully suma sehadd.. okay?

lastly,
baru lepas exm en?
amcm smua? bes jwab exam?
pkah pnya paper sumpah susah.
cm na pecah kpala uh.
+maths tu lg ahh.
tapa, mari kita seluruh warga ex-3k1
dapat stret A+ next year.
insyaAllah.
doa la kita byk byk. ok?

qasanya tu ja kot.
pkah ttau na tulis pa g dah.
hope smua bahagia.
daaa, assalamualaikum.

Khamis, 4 November 2010

PAT....banjir

Assalamualaikum 3k1....

firstly,Alhamdulilah,PAT over....
cuma nak tunggu result...
PAT....uiiiiii,susah tahap SMKSB la....physics,chem,t-mm antara subjek yg memerah otak,keringat,peluh & tenaga....
susah.....
tp,sbg student,itula risiko kita nak suksess...

OK.BANJIR @ Utara...
semakin teruk.....kalau ikutkan,air akan surut hari sabtu 6/11/10 ni....
teruk sgt,,,hari i smksb (4/11)kena tutup..air paras lutut dah....jd,Bahiyah's dpt cuti 4 hari free...
Kat jitra lg teruk...cg2 SMKSB & student byk terperangkap kat sana...
SHAZIRA,MIRRAH antara rkn2 3k1 yg terlibat...

Kalau cikgu2,
ayah kita,USTAZ LAMIN dah 3 hari x mai sekolah ..banjir...
cg2 lain-ch Ariyaty, ustz.Azlin,Cg Alias,CG Ku,Salmiah & ramai lg la...Blh dikatakan 1/2 cg2 x mai sbb banjir sejak hari Selasa lg...

Setakat ni 4/11/10 dah 40,000 mangsa banjir dipindahkan...plg buruk dlh sejarah Kedah sejak Disember 2005....

Malam ni mlm jumaat,harap2 kita dpt buat la baca Yassin/apa2 doa selamt./...
kita doakan moga2 banjir surut & mangsa2 banjir selamat terutamanya cg2 & kwn SMKSB kita...
Amiin...

*sebenarnya,ada hikmah disebalik bala bencana ni....moga2 kita insaf dan sedar dhn kekuasaan ALLAH,Insyallah....

Salam Sayang,
3k1

Jumaat, 15 Oktober 2010

Camping !!!!

Salam....
hari ni...JUmaat ...bdk2 SMKSB baru blk Camping ...Camping kat sekolah ja...2h 1m....mula pkl 11 pg khamis sampai 11.30 pg jumaat...
best......mcm2 pengalaman ada....
Kena Merentas halangan,hias khemah,buat gajet(rak pinggan),kawad kaki ,LDK,sukaneka & memasak....
overall,Kadet Polis la juara...
tp Pandu Puteri pun menang....

1.PP mng merentas halangan (1st)
2.Khemah terbaik (no.2)
3.yg lain2 tu saguhati ja :)

walau letih..tp mmg best...DGn kem Commandent(TN.Rassidi) & semua guru2 bertugas....mcm2 kerenah....

tp waktu tak brapa nak sesuai sbb exam final dah dekat...yg plg untung,bdk2 f3 sbb x payah fikir apa2 pun ...mentang2 habis PMR.....

Ok out dulu...
any latest news from ex-3k1...please tell us here :)

wassalam,
N.A.B.N.A.....

Jumaat, 8 Oktober 2010

quote about friendship....


"Seperations are the wounds that you can heal,but

memories are the pleasures that no one can heal "



"Friendship is onion......It Has many layers in it.

Add Taste to your life...,but

if you try to cut it you will get nothing but tears"

Ahad, 19 September 2010

asslamualaikum

hye . sory dh lma ta jenguk blog ni n ta post papa . bla on9 asyik terlupa jaa na bka blog ni . merujuk kpd post2 yg lma smpai ta terbaca sbb byk sgt (sbb dh lma ta bkk . sory ) , blog ni mcm dh ditinggalkan . sory again . papa pon , slamat bersekolah blek 3K1 . missing everything already . haha . pathetic . btw , walaopon hw ta cyup , ttp kna blek jgak maktab . ughh . tension nya . mampoih la na kna beletiaq ngan cegu nanti . haih . msti cbuk gla . da** it . ups , sory . terlepas plak . hehe . kpd yg still kat bahiyah , smpaikan salam selamat hari raya n maaf kat plajar 3K1 n cegu2 smua eh . miss them so much . ingat na p jgok ari ni , x dan la plak . ok , 2 ja kot . counting on the next holiday dh ni . haha . ouh btw , walaopon dh lmbt , still na wish slamat ari raya . maaf zahir n batin aw smua .! =D .



jmpa lg cuti nnt . toodles .! haha . babai . assalamualaikum .

sincerely ,
AZALINI JASNI
MAKTAB BESERI
=D

Jumaat, 17 September 2010

BACK TO SCHOOL !!!!!!






Selamat kembali ke sekolah semua....
harap semua dah siap dah la homework....
dah pack semua barang untuk ke asrama balik...
pendek kata harap dah siap semua dah la....

sorry sepanjang cuti 2 minggu ni reunion "besar" 3K1 tak dpt dibuat...
tapi ada jg kan reunion kecik2 yg group2 buat????

Ok La....
Selamat Kembali ke sekolah....
post2 la post anda sebelum sekolah buka ok....

Rabu, 15 September 2010

selamat hari malaysia

esok 16 september 2010,genaplah 47 thn M'sia ditubuhkan...
kita sbg anak m'sia yg merdeka amat berbangga dgn pencapaian2 yg tak terkira...

apa2pun
SELAMAT HARI MALAYSIA....

*esok 16/9/10 ada jamuan sikit kat rmh km mai la....@no 14 tmn teratai jingga 2,jln pegawai...

salam,
Athirah :)

Khamis, 9 September 2010

SELAMAT HARI RAYA!!!

Assalamualaikum...

dh lma x jnguk blog nie..
hehe,sori thirah..

nape reunion cncel??!
penat2 kmi pjuk ayah kmi mntak hntr,tgok2 cncel..
sedey...=((

nyway..
selamat hari raya semua!!!
klu ssiapa yg bleh dtg,dtgla umah kmi raya ke-3 ni...
kmi nk mnx maaf kt sume klu ade wat silap(mmg ade pun..hehe)

raya2 pun,jgn lupa exam..hakhak..
bahiyah exam final bile???

ok...tujela..

enjoy your raya!

imah/tim/timah/fai/hermit crab/fatimah

Selasa, 7 September 2010

Salam Aidilfitri,salam syawal,salam lebaran,selamat hari raya..





Selamat Hari Raya 3k1....
minta maaf kalau post2 selama ni ada yg menyakitkan hati :)
jangan lupa post ucapan hari raya ampa semua.....

Sokong 100 %

Salam....

ok....thanks Ijah for your comment on my write....
apa yg Ijah cakap memang betul....
mungkin ramai yang sibuk la ni...
tapi kalau tengah on9 tu,jenguk2 la blog ni...
please....
kita meriahkan lagi blog ni....
kalau tak tak dak sapa la yang nak meriahkan blog kita ni....
sapa2 yang ada usename & password....selalu2 la post dlm blog kita...
bagi tau perkembangan terbaru kita semua....
baru la tak terputus berita....

Sorry kalau teguran ni menyakitkan hati..tapi kalau tak tegur,takut blog 3k1 kita ni berkubur begitu saja....

Post la ucapan ka,atau apa2 ja....
terutama pada Hari Raya ni..

Harap post ok..
please...
ni dah jadi macam rayuan dah....

Jumaat, 3 September 2010

salam ukhuwah~~ngee

salam..

firstly
nk mnyatakan rasa kagum
kpd ATHIRAh
da boleh jdi penulis..ahli politik pon bleh..ustazah pown oke gak!
hakhak..tpi,i really mean it..bag0us
tpi harap lebih informal n sempoi..hik2

secondly
trcari cari hasil tulisan ahli lain..
dh tlupe kat kawan2 thun lepas..
harap x misunderstood
mmg kmi harap koran sume bleh adapt dgn new life masing2
new friends,new syllabus..
everyone's getting busier everyday..
tpi harap bleh la curik masa dlm 5 minit
jenguk2 blog...
i really hope korang dpt bace post km nieyh
kmi pown dh bleh adapt dgn hid0p bru..
dh jumpe kwn yg best2 kat sana
dh ada commitment sendiri
tpi sumtime kmi miss gak korang
especially lpas dpt kad raya dri PDRM
(thnx a lot put!!miss you too!)

so, harap raya ni
3k1 bleh muncul blek..
walaupun sekadar brtnye khabar
atau gtau kaler bju raya..
kasi meriah sket blog nieyh..

anyway,kmi bru smpai dkat2 kul 7 tdi
bju raye x bli lgi..;(
kuih n kek raye x bwat lgi..
kad raye x distribute lgi...
korunk camne?

kat mktb (tepeng) tiap2 ari ktorang solat tarawih 8 rakaat sbl0m prep mlm
kalo cuti 20 rakaat
bwat tadarus stiap klas smpai khatam
bukak puase rmai2 ikut klas

time merdeka ktorang bwat tayangan
mkn ubi kayu ngan kelapa n air kopi
ptandingan sajak final
psembahan sajak warden
countdown n ucapan aka cerama ayahanda pengetua..

SBP n MRSM len camne?
bahiyah x bwat majlis berbuka puasa kat skolah?

mesti korunk sume sgt busy kan?
same je kite sume
so nk nasihat, be strong
you're better than you think

citer la life korang lak!
boring ar ckp sorang2 nih!
mrsm tepeng pun!

cukup kot smpai sini dlu..
nnti singgah lg
MANY SORRY SBB ASYIK BEBEL
slamat b'sahur..
salam..

-ijah-

Selamat Bercuti!!!!



Sekolah dah cuti dari 3/9 - 18/9/10.....tapi macam biasa la...setiap percutian pasti ada homework.....
4sc1 smksb ada homework :
  • fizik
  • chemistry
  • bio
walaupun 3 subjek tapi 1 subjek pun banyak handout....cukup2 untuk penuhkan masa cuti....
MRSM,SBP macam mana...ada Homework ?????

RAYA dah buat Preparation?????

baju raya,kuih raya,apa2 yg kaitan dgn raya dah siap?????

walau banyak mana pun homework kita,jgn lupa buat...

homework2 juga,tp raya mesti jalan.....

SELAMAT BERCUTI......
HAPPY HOLIDAY.....

Selasa, 31 Ogos 2010

Ramadan di penghujung


Salam Ramadhan...

rasanya baru kita nak puasa...tapi pejam celik,pejam celik...dah masuk Fasa terakhir puasa...
Fasa Terakhir Ramadhan.....
Fasa paling penting ....sebab ?????
dalam fasa ni ada satu malam yg lebih baik drpd1000 bulan....rasanya ramai dah tau malam apa yakni malam LAILATULQADAR...

mengikut ulama',malam lalitulqadar ni jatuh pada malam2 ganjil...malam 21/23/25/27/29....... jadi..rebutlah peluang ni sebab yang terpilih merupakan insan yang bertuah...kita bukan tentu lagi dapat hidup 1000 bulan atau lebih kurang 83 tahun... dan kalau kita hidup 1000 bulan,bukan tentu kita dapa pahala sepertimana yang Allah nak bagi pd malam lailatulqadar....

jadi,sbg insan yg masih ada kudrat lg untuk beribadah...gunalan peluang ni untuk mendekatkan diri kpd Allat Taala...

walllahuallam.......

Salam Merdeka 53


MERDEKA!
MERDEKA!
MERDEKA !
MERDEKA !
MERDEKA !
MERDEKA!
MERDEKA !

Laungan keramat yg paling dinanti oleh seluruh rakyat Malaysia 53 tahun lalu....
kini,ia juga dinanti tetapi tidak semeriah dulu...
walau apa pun...kita sbg generasi muda seharusnya menggembleng tenaga mempertahankan negara....
tahun ni...tema kemerdekaan negara ialah :
1MALAYSIA MENJANA TRANSFORMASI

KITA SEBAGAI RAKYAT DI NEGARA ini,haruslah "mentransformasikan" diri kita atau dari konteks islam,"menghijrahkan" diri kita ke tahap yang lebih baik......

janganlah kita menjadi perosak imej negara,sebaliknya "pewarna" imej negara...
saya yakin...3K1 mampu menjadi "pewarna"imej negara yang cerah & baik......

Akhir Kata,
sambutlah merdeka ini dengan rasa tawaduk,kesyukuran....nak senang kata,sambutlah cara Islam....berdoalah agar negara kita dilindungi Allah SWT & mendapat barakah darinya...Insyaallah....(Semalam;30/8/10 SMKSB adakan bacaan Yaasin dan Tahlil sempena merdeka :)

janganlah terikut2 cara Barat...dok countdown la...apa2 la....
Jadilah generasi yang bertamadun & berakhlak mulia....

Renung-renungkan dan selamat beramal.....(ribuan kemaafan dipinta jika Tazkirah ini menggangu sensitiviti rakan2 3k1)

Salam 1Malaysia......

Isnin, 23 Ogos 2010

Test..test...test

Selamat Berpuasa semua....dah masuk pertengahan ramadan....sat sgt rasa...ya la mcm2 kena buat utk merdeka @ SMKSB.....

La ni baru dpt buka blog nasib la jg.....Sapa2 yg tak blh buka blog...ni cara2 dia :
  • Cari blog sapa....
  • Sign in melalui blog tu atas nama username ul3k1.bahagia@yahoo.com dengan password dia iaitu **********.
  • Insyaallah,boleh...cuba la....
Hari sabtu ni...SMKSB b'sek....Kami ada monthly test,august test la......ada lebih kurang 3-4 hari lagi..tp majoriti tak study lg...harap2 dan la...Good luck alll....

satu lg,nak bg tau cg2 bahiyah dah ramai ada fb...antaranya Ustaz Lamin,Cg Mae,T.Zanifa dan ramai lagi la...boleh dikatakan taip ja nama2 cg kita pasti ada...Cg.Ariyaty pun ada :0
ni la salah satu cara kita nak rapatkan hubungan kita sbg pelajar dgn cg...betui tak????

Apa2 pun...salam Ramadhan,jgn lupa pi terawih
dan
jangan lupa kibar bendera(dlm fb pun tak pa)utk Kemerdekaan kita yg ke 53...blog kita pun akan kibar bendera nanti

Wassalam.....

Jumaat, 13 Ogos 2010

MRSM Taiping da blek cuti puase...

salam...

ktorang da blek cuti pose..
mktb len n skolah len bile lagi??

put kne pilih between LDP n EMC?
same la kite..!!
tpi I heard put pilih EMC..
kmi pilih LDP...
so, do your best!

for yg x tau ape tu EMC n LDP
EMC : english motivational committee (budak2 speaking le nih)
LDP : lembaga disiplin pelajar (mcm pengawas)

imah pown mntak EMC
tp tatau result lg

ijah n pkah da jdi LDP mrsm tepeng
pkah bwh biro disiplin
ijah bwh biro hostel

neddy homeroom exco kan?

bdak2 mktb len pe citer?
da jdi ape?

bahiyah pown?
ada pape program beshh??

rsult exam kmi sgt teruk...,
dgn tension menjaga hostel...,
tmbah dgn bad news dri my fav japanese band..
agak down la..
tpi still bleh control

xleh memain da...
study!!bwat omwork!

skang sgt busy...
sgt letih..
tp xleh bwat pape..
kna go on jgak no matter what..

k lah..
nk wish sume 3k1 2009
do ur very best
in ur study
n responsibility
life mmg kna enjoy
tpi kena pada tmpt n masanye..
SPM da dkat

good luck to all!!

len masa singgah lg..

salam..

sign : ijah

Pantun puasa

Ramadhan dinanti penuh gembira,
meriah susana perbanyak ibadah,
sunat Tarawih ditunai bersama,
menyemai "Kasih" dirumah Allah...

Setahun sekali datangnya menyapa,
mebentuk iman menunai ibadah,
bukan sekadar menahan lapar dahaga,
juga mendidik melakukan sunnah...

Sebulan ditempuh dengan sabar,
menguji ketahanan dan juga iman,
didiklah anak melawan sukar,
moga betambah pahala amalan...

menjalin ukhwah sesama insan,
bersedekah ikhlas mendidik jiwa,
usah lupa pada yeng kekurangan,
bantuan dihulur kerna kasihNya...

Salam Ramadhan buat semua,
moga ibadah diterima sempurna,
berkasih sayang melerai sengketa,
memupuk iman,maruah terjaga....

AHLAN WANSAHLAN YA RAMADHAN...SELAMAT BERPUASA...SELAMAT BERIBADAH
...SELAMAT BERTARAWIH...

drpd:blog teratak imam muda

Salam Ramadhan al-mubarak semua!!!!!





SALAM RAMADHAN SEMUA...x kira dekat mana pun kita ada...jgn lupa puasa.....MRSM /SBP bila nak balik cuti puasa???? Harap2 nanti kita blh jumpa..kat masjid waktu terawih ka...atau.....waktu buka puasa kat mana2 :)


jangan lupa puasa...jgn lupa buka puasa..jgn lupa pi terawih...jgn lupa ambik moreh...jgn lupa sahur tau.....nanti x larat pulak kat sekolah....1 lagi..jgn lupa pi Baazar Ramadhan,beli murtabak,kuih pelita,emmm roti john,apa2 yg terlintas kat fikiran,rembat ja tau tapi jgn membaziaq .....ok :)

Harap2,kali ni Ramdhan kita lebih baik drpd Ramadhan2 yg sebelum ni..amiinnn....

Selasa, 20 Julai 2010

uihh!!!! thesis3333!!!
bapak x siap gy..
weh, mpa suma ok2 an?
mrsm lain per cer???
sini toksah dok hbq ah.. w bkn men byk!!
arghh!!!
tnsion siott!!!!
dah ar..
abg yg jga lbry tu dok jeling2 x sudah..
gagaggaaga..
adios!!!

written by: dbah, neddy, pikah..

Jumaat, 16 Julai 2010

uuuttt cak!!

salam...

PDRM!!!home!!

hehe...tak taw la nk tulih pa...pepepun kat kulim ni a bit different than kuantan...kat cini duk ikut unit..cam rumah..nk hias bilik ka..ikut ska la...have lot of fun here...thats all..wish me good luck as LDPor EMC..both of it great...tak taw nk plih which one...

sign
putri

Khamis, 8 Julai 2010

salam...

salam semua..
memang blog ni tak meriah klu budak2 3k1 tak balik cuti...
yg ada pun dok sibuk...x dan nak post komen byak2 mcm dulu lg sori...

11-15 Julai 2010-seramai 18 orang pelajar ting 4 smk convent Alor Setar menghadiri program koloberasi ilmu di smksb..seramai 13 orang masuk 4sc1,5 4sc2...diulang 13 orang 4sc1...
bayangkan 13 + 41 = 54...Ya Allah..mcm mana nak belajar..41 pun tak berapa nak selesa..
tak pa lah...seminggu saja...terima tetamu...

oklah..kalau MRSM & SBP ada masa buka blog waktu sekolah@hostel..buka lah,post coment,cerita apa2 ja yg jadi kat tempat hamoa..teringin nak dengaq....ok daaaaa

wassalam...

Khamis, 1 Julai 2010

SurprisE!!!

salam...

surprise!
tkejut x?
bebudak mrsm taiping are home!
ktorang ada program Nadwah Islamiah
kat maktab ktorang
so ktorang di'halau' keluar
slame 5 hari
slase ni ktorang balek le..

yg ari tu tu..
xpe la..
xyah trase sgt..
xde reunion pun xpe
kalo kite tetap contact
ikut blog nih..

tpi xde post pun???

xpela..
korang bz sume kan..
bahiyah baru abes exam kan?
camne result?
two thumbs up?
thumbs down?
or no comment?

life is getting better there..(taiping)
for me la..
yg len tatau la..
biar dorang citer sendiri..
yg pastimye,
ada hari yg best giler
ada hari yg tiring giler
ada hari yg frustating giler

ok la life kmi kat sana
dah tlebih rapat ngan seniors
kawan2 kat sana dh boleh share probs
or mengadu kat kmi
confidence level pu kn gak la
kira kalo suruh bgi motivasi kat juniors bley kowt..
HUAHUAHUA!!!
xde la..gurau je..

hope korang sume
bleh active blek
posting2 nieyh..
luah la apa2 yg korang nak
kite share n motivate each other sesame
yek?

k..
ni dulu..
sori kalo lpas ni dh x smpat nk
visit blog ni dh..

salam..

sign : ijah

Jumaat, 25 Jun 2010

"_"

ehmm...cuti dah habis...
midyear exam pun dah habis....

Ribuan kata maaf t'paksa diucap buat semua yg tertunggu-tunggu nak reunion...
bukan tak mau buat...tapi tak sempat cari masa,hari,tempat & tarikh yg sesuai...

maklumlah bukan semua ada dlm satu2 masa....
lagipun,Bahiyah ada exam...

Insyaallah,Kita akan buat jg la sekurang-kurangnya sekali thn ni...
km bg pihak Athirah & Alya MINTA MAAF banyak2....jgn marah ye...

apa2 pun teruskan posting kat blog ni...
melalui blog ni pun kita dah dikira reunion la...reunioin atas talian :_:

wassalam....

Khamis, 17 Jun 2010

REUNION
BILA??????
CUTI DAH NAK HABIS!!
INGAT!!!

Selasa, 15 Jun 2010

agak disappointed

salam..

rasenye dh brape ari jnguk blog nieh
asyik nmpk post mah je

where had all of you gone??
cuti je tader post..
reunion ilang ntah ke mane..

kalo ari skolah
ramai plak yg post
citer probs n aktvt skolah

cuti ni citer la korang
bwat pe kew
pegi mane kew
tg citer apew kat cinema kew

kosong jer..
boring ar camni..

i'm waiting 4 reunion date confirmation
mana pegi org2 kuat 3k1??
alya?athirah?

x kesah la korang bace ke x...
i've done my part

till we meet again..
salam..

-ijah-

Khamis, 10 Jun 2010

Happy2!!

assalamualaikum....

hari ni happy la jgak..
walaupun humwork bertimbun lgi xsiap..
hakhak...

ooo...lini berseri ke??
awat syatul ckp kepala batas??
wrong info tulla syatul nieyh...
okla tu lini..
nk bwat2 sedey lak..
elegant vs tradisional??
cam menarik jer..

cpt2 sikit wat reunion..
xsabar nk jmpa sume org..
wat jela kat mana2 pun..
asalkan kmi leh byar n sume org leh dtg...
huhue...

tu jela kot..
mslh xde idea tu insya-ALLAH dah hmpir selesai...
thx alyaa...

pray 4 me and
i'll always pray 4 my frens....

hehe

janne
imah/fai/tim/hermit crab/timah/timah tahir

Rabu, 9 Jun 2010

malayann union aka REUNION!

okie fr the time being the only place yg cme across my mind is hotel.tp cem grand sgt stakat na buat reunion tu.okie tmpat tu da pilihh da na buat kt tesco.tp mp pilih la na buat kt pizza ka kfc ka.big apples ka.or mana2 food stal jala.oum asalkan kt tesco cz kt situ mnyakk choice.or kt tmpat2 leyn yg korang rasa best la.if ad objection please state.kita bole ubahh suma ne.takesahh.and time tu ta jnji bila tp 2nd week kita cuti la ha?tggu yg ramai depa p vacation balekk!okie.apa2 ROGERR me or athirah.tenkiu :)

tolongg tolongg !

teahh kecikk.
tengs teahh ikott ckpp alya.hee.teahh upload jugakk noe pic kgkwnn dy kt sana.amoiyhh ad jugakk yg lelakii nuwhh!ensemm kott!agaga.meyhh seketoii teahh?haha :)*gedikk paria alyaa oii!btw,yg mana teahh punya tu?hee~

pkah syg :)
tudia aiyhh.tak bubahh noe pkahh.sat wassup sat salamm.haiyhh!pkahh sket ka?ta heran pn.haha :)*evil grins.suma pakat dok ckp na blekk bahiyahh.alya dok tuuggu seketoi pn ta my!haiyh!sure la na bw camera.tp pic pkahh taley mnyak2.stg virus my serangg!ha sudahh la!

imah.
ohh ya ka mksod dy im backk cetu.alya egt kan tadakk imahh ka apa ka.haha :)ala org ta pandaii!welcome ja info tuh.imah ad mslahh ap yg idea kn reject tu?btao la.sharing is caringg!ngehhhee.okie ill owes pray fr our good sake!aumm aumm :)

asma.
happy birthday.
sorry sumpahh terlupa terokk yourss bday!
take care!


azalini :)
tengs fr missing we guys here.terharuu doe.smalmm even smpat jumpa ank seketoi.tp ta sempat ckp bnyakk doe.!gila rindu saat saat kita bersama*boo alya.ayatt cannot go butuii la.!haha :)

tulipseyy.
oumm.serious happy tgokk suma update blogg ne serba seket.cem havocc da la jugakk!adeyy.this is the only way yg bole buat kita kit kan?sumpahh blog ne takann delete smpai akhir hayatt kita.naty bila da kwen pn please keep on updating this blog yea?
okie sat na buat new post utkk REUNIONN!!saja pn la wat catchy headlines!haha :)

LOVE,
alyaa.


Isnin, 7 Jun 2010

ehem ehem ...

assalamualaikum . qsa cam dh lmbt na wish . tp wish jgak la . HAPPY HOLIDAY .!! . yeay . hehe . bg yg dok tnya2 tuh , "lini dpt mrsm mana .?" meh na jwb . aq dpt mrsm beseri ja . ta hebad cam mpa smua yg dok kat pkp nuh . masok pon third intake . hukhuk . *bwat bwat sedey bule . haha . btw , kat beseri bole la tahan . ada kes dah ari tu kat asrama . adoi . tetiba ada rocoll mlm2 buta . org na tidoq pon ta tng . abaikan abaikan . hw gila byk . saket ati ja klao pikiaq . bek bwat donno dlu . haha . biasala . klao dh nma holiday , mksud dya homework . klao nma dya homework , mksud dya holiday . =p . cikgu2 dya ok . study yg ta ok . hehe . dlm kelas smua tdoq . mcm mna na ok . qsa2 exam sem 1 msti trok result . tkot arh . ni yg na rndu bahiyah ni . adeh . nnt , bak kta ijah , ada mlm puteri . klao kat beseri , theme dya ikut form . form 4 bwat dress . tp tkot ta llus ngan ckgu , dpa tukaq . bwat elegant VS tradisional . utk alya , teyn , wyn , mirrah n sa , rndu mpa ketat ketat weyh . 3k1 yg len pon rndu gak . nnt na bwat reunion roger roger arh . ok , 2 ja . out dlu . buhbye alls . salam .

Nur Azalini Jasni
HAPPY
SWEET 16
BIRTHDAY
ASMA!!!
MAY ALLAH
BLESS YOU.
:)

Ahad, 6 Jun 2010

Imah in Da House!!!

hehe..
saja je tjuk tue..

firstly..
to alyaa:
tadaima tu mksudnya i'm back!/i'm home!
bkannya tadak imahlaa..
smpai ati..
hehe...
nyway,thx 4 da info..
nnti kmi naik pjbt..
hehe

seronok baca cite dri korang sume..
bila nk wat reunion ni??

to syatul:
skrg ni kmi still dlm mogok xnk ckp dgn mpa..
smpai ati xcall kmi gtau psal pntun...
dgn put leh plak call...
=((((

to put:
jnji nk call..
tpi xcall2 pun...

sdey tul....

biarla..
yg pnting i'm home!!!!
seronoknya cuti..
walaupun humwork bertimbun..hehe...

sumone help me!!!
xde idea nk wat SEM!!!
cmne ni???
problem tulla..
idea byk kali kena reject...
cikgu dh marah2..
kwn2 satu group dh tension2...
kmi dh naik gila...
cmni ni???
please,bgi idea!
xpun korang pray for us!!
bgi dpt idea!!


hmm..xtau nk ckp pe...

miss all of you!!!
my tomodachi!

janne!!!

sign
imah/tim/timah/fai/hermit crab/timah tahir

salam, pkah tang ne.

wassup yoll. cewahh,
pekabo suma ? sehad ak ?
pkah saket cket.
saket rinduu + geqamm taleyy balek hac.
nak balekk uh.
na tgk SULTAN ! ahhhh.
tapa la, redo ja la taleyy balek.
hurm , na kata pa ah ?
tada pa kot.
pkah rinduu suma uh.
nak balekk bahiyah.
tamo dok cni.
tak pahemm ckgu ajaq.
result un low ja. *hampehhh
nak soh kawan2 ajaq laju ngat.
haih, redo ja la.
tu ja kot.
nanti reunion kta jmpa nae.
jgn lupa bwak KAMERA !
amek gamaqq pkah banyakk2.
tw ? k daa , salam :)

perhatiann! PENTING2!

firstly.ASSALAMUALAIKUM.

okie tujuan alya buat new post neyh na btao spa dpt straight as utk pmr yg TIDAK HADIR ke hac hari tu.SILA AMEK KORANG PUNYA SIJIL AND DUIT BERNILAI RM 50 dr pejabat sekolah.Korang bole amek bila2 masa ja.Asalkan time cuti sekolah 2 minggu neyh.MESTI WAJIB HARUS amek.I f tak duit tu akan burn.HAHA :)nakk ka? so pergilah amek ms cuti ne yea? plis tanda tangan sekali kt borangg yg depa suro tuh.klo tak ta VERIFY la pulekk.so kpd sapa yg baca post ne.tlgla sebaq2 kan kwn mp suma yg leyn.plis okie??
tengs.

btw,ijahh.
ap maksod tadaima?
cem tadak imahh ja.
haha :)
*Peace hunny!
jgn mara!
yg cund,
ALYAA.


haha
kt ats tue suma kwn2 bek teah kt kupsis
sygs depa suma
but syg mpa suma ag =)
hari tue saja wat ayat pasrah
rndue kt mpa suma=)
thanks suma
love ue

Sabtu, 5 Jun 2010

tadaima tadaima tadaima!!!!!!!!!!!

salam..

bebudak mrsm dh balek!!
tgk la kul brape kami post nih..
rindu GILa kat bahiyah!!

final exam semester 1 mrsm dh abes..
tpi result x smpai umah lgi..
tpi kmi da tau pointer kmi...
rasenye korang tamau tau pun kan?
x payah la gitau..
tpi insyaALLAH cukupla utk apply LDP
kuang3!

bebudak mrsm pun bz gak mcm skolah laen..
thesis project SEM
omworks ;
PAI
komsas
bio
sej
same je ngan korang sume..

tension tension jgak
kadang2 tu ada la rasa lonely mcm teah hf gak
(walaupun ada timah)
nasib baek ada kak anis..kih2..
result exam agak frustrating...
tpi salah sndiri gak..
org laen stdy,kmi tido..
before exam,time exam x sah kalo x tido dlm klas

xpela!
ready utk semester 2 nih!
semester bru,azam bru!
stdy REAL hard!
grab ALL chances!

nak tanye,

put dpt x LDP tu?
nnti gtau la put jdik pindah ke x..

lini mrsm mana?

budak2 mrsm laen nak apply ape?


budak2 bahiyah : be strong!
budak sbp : be stronger!
kitorang x penah lupakan teah..
even budak 3k1-09 yg x penah lwt blog ni pun
kitorang x penah lupakan..(shafikah,bihah sani,etc..)

walaupun muke kmi slalu blurr...
n kmi x penah nangis rindukan korang
tpi kmi nk korang tau
kmi rindu gila2 kat korang sume..
tpi kmi tau xde apa2 kmi leh bwat..
i can just keep them as sweetest memories...
='(

patah lgi x dpt pegi event2 besar bahiyah langsung!
sports day!HAC!

nak congrats athirah n syatul!
x sangka korang akan jdi seberani n sesporting tu!
i'm proud of you!!

kepada yg xleh tahan
-tension
-homsik
-frust result exam
-rindu bahiyah
byk2 la bersabar...
yg visit blog ni
sume rase bnda yg same ngan korang...

takat ni dlu kot..
dh lewat,nk tido..

i may be really bz these 2 weeks..
sorry kalo kmi x smpat visit blog ni..
atau x smpat call/sms/meet korang sume..

nk gtau lg
mrsm lpas cuti ada ladies night kan?
kpd budak2 mrsm : korang theme ape?
taiping : fairytales & fantasies (white&pink)

MOST IMPORTANTLY :GTAU KAMI TARIKH REUNION KALO DH DECIDE!

ijah

Khamis, 3 Jun 2010

Happy Burden Holiday

ok..assalamualaikum semua...
1/2 of the mid-year-exam finished,HAC finished....la ni CUTI...

tp taqa nak cuti pun seksa..PPT mcm SPM pun ada...;(

1st week..ada kelas tambahan...AHAD BM with Cg Ariyaty
ISNIN CHMISTRY with PN Lee Tin2....

apa2 pun..nak ucap jg la HAPPY HOLIDAY utk ex-3k1/Bahiyah...
cuti elok2..harap dpt contact2 ye..

WASSALAm



Sabtu, 29 Mei 2010




upload by :-
adriana azam

Jumaat, 28 Mei 2010

teahh! I MISS YOU :)


21 guns music note!

here is awesoma ha!
tggu turn nm called out
freshh in the paagi show

adekk.atielia.alyaa
one more before teah left us

when time to say goodbye to teah!imy!

short sketsa about mothers sacrifice

when 21 guns was play

*nasyid masa opening


the schedule of the day *27 mei 2010

when theres nobody yet in the hall

time to bid bubbye*12 o clock

amni and bihah still suka gadoh

athirah and alyaa*early in the morningg

tudia teahh.spa kata orgg ta rinduu kt dy!RINDU TEROKK KOTT!*ayat pasrahh la teahh buatt!
humhh tengs to wani tra and teahh kecikk!czz SUDI my.klo tadakk ampa 2 mmg ta meriahh pnn la tadi!HAIYHH!syggg gila TEAHH KECIKK!!

fyi!
hac this yearr BEST la jugak.but if mp suma my lagi la HAVOC!ad teahh seketoii pnn taleyy blahh da dokk nn dya.keja dokk kutokk org buat psembahann kt depan.tagg line km time hac."perlukahh dy buat cetu ?"HAHA.sesungguhhnya lama sudahh tidakku berjokingg dgnn fatihah harisfazillah.hummhh.sedeyhhh sedeyhh. :) tapa evenn st pnn amatt precious!teahh,ad orgg ckp mkinn kecik!skinny!pendekk!!yg mana satu ha??wany plakk td my buat alien.pky tdungg putih.baju pngwass bahiyah.*biru and kain terang.HHAHHA.CEMM KATUNN!sorry wany tp btoyy.HAIYHH!!teahh.rinduu lahhh.ishh cant stop sayingg that words.others pnn RINDU JUGAKK!!hac stat pkoyy 9.30 exactly like in the schedule.sultan pn on time ja smpy pkoy 9.30 then over pkoy 12.oo.climax part during hac was the performance by the orchestrian.HAHA.syokk.the mostt songg lovable was 21 guns!wua fatin nasuha zubir.aku tao hg tga shoutingg kann?haha.siann.ad bnyak lagi lgu yg depa play.such as bunyi gitar.starting with retro melody followed by jazz,words,then lagu you are not alone cancell.then lagu aizat hanya engkau yg mampu.mercy by duffy.and mnyak ag la.dangdut pn ad meyhh.variety la..!
here is some of the photos yg sempat snapp! have a lookkk syggs!





ni ada sikit lg gmbq2 kita :)
RINDU GILER MOMENT2 NI

thanks semua..thanks cg Ismail a.k.a Hj Ismail sbb anjurkan kem ni ,
Cg Aris,cg.NICE,cg Azah,cg Norhayati sbb join km...
and....ABG SAmad sbb sudi jd fasilitator :)

Selamat Ulang TAhun 3K1






Ulang Tahun ????

ooooo..ni ulang tahun kem kita...ingat tak kem sj kat muda resort..kita pi 21.5.2009-23.5.2009...
soorry sgt sbb baru nak bg tau...

waktu mmg best giler..bleh release tension..waktu tu kita pi 3 hari sebelum ppt...tp apa2 pun..kem tu tak brapa bg effect negative kat kita kan..tp lebih bg result gempak punya dlm SJ..

bwh ni ada gmbq2 kenangan kita..tgklah..tp jgn sampai nangis...especially to ALYA

Khamis, 27 Mei 2010

H.A>c

H.A>C over..now back on focusing PPT...

Teah & Wani mai td...Km dpt RM 50 sorang...

Isnin ni PPT..ahhh tak tau dan study ka dak...apa2 pun td memang best..nanti ada gmbq alya upload msk...

Ahad, 23 Mei 2010

the busy time kat sbp=)

xleh blah laa
and i know u all da lupekn teah kecikk kat siini
but its okay
teah fhm
coz teah sowg jew dlm 3k1 dpt sbp
owg len dpt mrsm
apelaa sgt dpt sbp ney
tmbh2 dpt skolah bwu
yg tak sepopular stf,tkc,mckk
hmmm..
but, i know who i am
hmm,,
notink to say
just nk luahkan pe yg trpendam je
tkder saper pon rndu teah
teah tak kesah
sokay laa
xder hak nk membebel nk kowg rndukan teah pon
aduhaiiii
poor me
i am suffer in the school
a lot of homework, of course.
xleh nk catch up bio
xsempat nk study
hmm
adeyai
sper larh
chow dluw
jmpa msa h.a.c nnti.

Jumaat, 21 Mei 2010

F.R.I.E.N.D.S!

kawannn.hac is just aroung the corner.HELL yeah.!busyy cemm ap lagi dgnn raptai bla blaa bla.apsall mp suma ta blekk weyh??SUCKK tawu without yoy guys!but notink can be done cz you all suma exam sem.tapa la.naty blekk cuti gatheringg ramai2.insya ALLAH.nowadays life gets harder.but unlike before msa mula2 step on fm 4 life.REALLY worst till cant find the sweetness at all.but now da okie kot.humm ya :)da pkoy 12 pagi da pongg but mata cem taleyy na tidoqq ja awatt??rindu hampa suma la neyhh!!aduyai!penangann kwn!!HAHA :)mrsm students.ill pray fr you guys na?minta2 score la ampa suma.kt bahiyahh pongg sama la.4 flat!!

at the beginning rasa buka blogg ne cem na luahkan pasaan sket.ta kesalahh spa baca pnn.ha!lately aku rasa cem wild la.mukan apa!its just mcm hidup taterkawall sgt.bkwn nn budak2 masalah.lesboss!ishh!ap yg aku da buat ne!!ALLAHH!kalo dulu bole ja aku kawall myself cz ad wyn teyn lini sa yg mnyakk bg nasihat la yg mna beyk yg mn tak.but now.MIRRAH??dy hostelier.sussa.humm.egt na msokk hostel jugak.but!!smnjak kes kracunan mknn tu parents dah forbidden sma skali.adesshhh.mid year da la nak dktt da.buat prangay takk tahuann lagi.ap nak jadi neyhh!seriously qimaiyhh hidopp mcmm skangg ne.ishhh!!ap la yg aku da buat ne ha?kwn tlgg aku!!


im off!back off budakk bermasalahh!!i hope i can change fer d betterment.aminn :)
gtg.nakk isya'.gddnite readers!

[im wishingg ex 3k1 to be by my side all the time.guide me friends!]

Sabtu, 15 Mei 2010

.charity workk!!







venue : MASJID SULTANAH BAHIYAH
date : 20 APRIL 2010
time : 2.30-5 pm.
objective : score SIVIKK A++
haha :))

added by,
alyaa smooch.